Reisverslag Bridgereis Fuerteventura januari 2018

Reisverslag Bridgereis
Fuerteventura 24- januari – 4 februari 2018

Jandia Golf **** – Fuerteventura – All Inclusive

Reacties onderaan de pagina zijn welkom 🙂 .

Begeleiding

jan-en-jacqueline-kloos2De wedstrijdbegeleiding (NBB-gekwalificeerd) is in handen van Jan en Jacqueline Kloos. Jacqueline is tevens gastvrouw. Hebt u vragen/wensen tijdens uw reis? Wij helpen u graag verder. Tot woensdag 24 januari 2018. Wij hebben er veel zin in!

Het weer

het weer

Dinsdag, 23 januari 2018

Begeleiding vertrekt een dag eerder

Omdat Roel, partner Inge (eigenaar BridgeTravelling),  zo aardig was om zijn nachtrust te verkorten om ons weg te brengen naar Schiphol begon onze bridgereis voortreffelijk.

Aangekomen op de luchthaven konden we binnen 10 minuten inchecken en door de douane, iets wat ons nog nooit is overkomen.  Op de luchthaven Fuerteventura liepen we naar de bus die ons in anderhalf uur op plaats van bestemming bracht. Ons appartement was al klaar voor gebruik. We hebben heerlijk geluncht met Evert en Irma. Zij zijn vandaag ook vertrokken uit Nederland en kennen wij al van eerdere BridgeTravelling-reizen. Hierna hebben we de omgeving van het hotel verkend en onze reisspullen in het zeer ruime appartement opgeruimd.

Omdat van slapen niet veel is gekomen – vanwege het vroege vertrek vandaag – zijn wij alle vier na het diner naar onze kamers gegaan en vroeg ons bed ingedoken om wat slaap in te halen. Morgen komt de rest van het gezelschap. Wij kijken er naar uit om ze te verwelkomen.

Woensdag, 24 januari 2018

Voorproefje shuttlebusje centrum/strand

Het weer begon prachtig, een blauwe lucht met een prima temperatuur. Vanmorgen zijn Jan en ik met het shuttlebusje naar het centrum geweest, een kort ritje van zo’n 5 minuten. Je wordt afgezet bij de vuurtoren. Je kunt dan oversteken en over een lange houten vlonder het strand op. We troffen een heel breed strand aan. Heerlijk voor (lange) wandelingen. Ook is er een lange winkelstraat, waar je niet alleen de goedkope winkels vindt maar ook de merkzaken. Het is ook hier uitverkoop dus wordt je er best een beetje hebberig van.

Aankomst gasten

Rond 15.15 uur kwamen de gasten aan. Er was een tussenstop op Tenerife, iets wat toch gauw een uurtje duurt. Daar is waarschijnlijk iets mis gegaan met de bagage van Willy Ceelie, want haar koffer is zoek. Waarschijnlijk is deze uit het vliegtuig gehaald op Tenerife. De koffer wordt morgen bezorgd. Na het inchecken zijn de gasten hun zeer ruime kamers gaan bekijken. De bar bij het zwembad was de volgende stop, je wordt best dorstig van dit alles. Om 19.30 uur zijn we gezamenlijk aan tafel gegaan. De grote hoek in het restaurant is voor ons gereserveerd en zo zit iedereen gezellig bij elkaar.

Welkom en inloopbridge

Om 19.30 uur heten we welkom in de bridgezaal en informeren onze gasten over praktische zaken in en rondom het hotel. 18 gasten hadden toch nog zin om te bridgen na zo’n lange dag. Alles liep gemoedelijk en om 22.00 uur werden er vele hapjes gebracht, echter veel te veel voor het kleine gezelschap. Het meenemen van een bordje kaas en heerlijke hammen naar de kamer werd na ons advies gewaardeerd.

Het bridgen vanavond was niet het belangrijkste wel het kennis maken met elkaar. Na het bridgen maakte Jan de uitslag bekend en ging een aantal paren blij gestemd naar de kamer. De uitslag telt namelijk niet mee voor de competitie. Marion en Jan hoopten wellicht van wel want zij werden eerste met 61,11 procent. Naar de uitslag.

Donderdag, 25 januari 2018

Omgeving verkennen

Vanmorgen kwam iedereen goed uitgeslapen aan het ontbijt. Er waren zelfs gasten die klokje rond hadden geslapen. Niet echt gek, als je bedenkt dat de nacht ervoor van slapen niet veel was gekomen. De zon schijnt heerlijk, de temperatuur is goed, alleen staat er een beetje wind. Zoals verwacht wordt dit een dag om heerlijk verder bij te komen en de omgeving verder te verkennen. Morro Jable, een oud vissersdorpje, ligt nabij ons hotel. In het oude deel van Morro Jable vind je smalle straatjes. Dit deel wordt nog gekenmerkt door typische witte huisjes. Het kleine haventje in het westen wordt nog steeds gebruikt door lokale vissers, die overdag af- en aanvaren met hun dagvangst. Het zwembad van het hotel werd ook nader geïnspecteerd 🙂 .

Informatiebijeenkomst te maken excursies

27Om 12.15 uur kwam Anton van Corendon naar ons hotel om ons het een en ander over het eiland te vertellen en eventuele excursies te boeken. Hij woont hier al heel lang en kan er ook heerlijk en enthousiast over vertellen. Er zijn twee rondreizen over het eiland. Een langs de ruwe westkust en een langs een meer door het echte binnenland, waar ook diverse dorpjes worden bezocht. Ook kan er een jeepsafari geboekt worden. Dat laatste wordt natuurlijk nog een hele uitdaging.

Na diner 1e competitieavond

Het bridgen begon heerlijk op tijd en er stond koffie en thee klaar. Ook stond er een trolley met een gigantische hoeveelheid lekkere koekjes. Veel te veel natuurlijk, mede omdat we net heerlijk gegeten hadden. Nadat Jan het schema heeft uitgelegd zijn we begonnen. Helaas was er een zit. Lekkere grote tafels en stoelen waaronder viltjes zijn geplaatst. Gelukkig maar, want al heel gauw bleek dat deze zaal, hoe mooi hij ook is, wel wat gehorig is. De flessen wijn zijn daar natuurlijk niet de oorzaak van en ook de sandwiches die rond 22.00 uur gebracht werden niet. Gezellig was het wel en Nico en Yteke zijn de winnaars met 66.67 procent. Gefeliciteerd! Naar de uitslag.

Vrijdag, 26 januari 2018

Inspanning en ontspanning

Het was even een vreemd gezicht, wakker worden en geen zon te zien.
Wat ga je dan doen? Lekker met het busje naar het centrum om te shoppen en iets op een terras te nuttigen. Ook zijn diverse gasten lopend naar beneden gegaan om wat calorieën 34te verbranden. Er waren er zelfs een paar die ook weer naar boven zijn gelopen. Petje af! Nico en Yteke hebben de golfspullen gepakt en zijn de golfbaan opgegaan. Voordat trouwens de gasten naar het centrum gingen hebben de dames het programma rekken en stretchen gevolgd. Een leuk programma waar je weer erg lenig van wordt. Voor Jan en anderen is er de gym. Een zaaltje waar je je aardig uit kunt leven met de fitnesstoestellen. Lekker zweten en daarna heerlijk douchen. Het drankje daarna heb je dan weer echt verdiend.

Willy is vandaag naar het centrum geweest om wat kleding e.d. aan te schaffen, haar koffer is nog steeds zoek? Zij zag er ’s avonds heel leuk uit in haar nieuwe shirt.

Te veel geluid? Pak de fluit!

32Voordat het bridgen begon wilde Jan Maasdam even het woord. Hij vond het en velen met hem gisteren luidruchtig in de bridgezaal. Samen met Marion heeft hij daarom een oplossing gezocht en gevonden. Ik kreeg een prachtig fluitje, in de vorm van een vogel, met de bedoeling daarop te fluiten als het te luid werd. Een heel leuke geste, die zeer wordt gewaardeerd. Het bridgen begon weer op tijd en Jan heeft even toegelicht waarom de stand van gisteren iets veranderd is. Een spel in de laatste ronde moest nog hersteld worden. Ik heb het gekregen fluitje vanavond niet hoeven te gebruiken. Dat zal je altijd zien. Heb je iets leuks gekregen heb je het niet nodig 🙂 . Het is trouwens de bedoeling dat je in het vogeltje wat water doet, dan kan je allerlei vogels imiteren. Ik kom trouwens niet verder dan een schorre kanariepiet. Winnaars vanavond zijn Willie en Atie. Naar de uitslag.

Zaterdag, 27 januari 2018

Clinic Reint Meijer

Met wat zon en een stevige bries zijn we opgestaan om vervolgens van het ontbijt te genieten. Reint is zo vriendelijk vandaag een clinc te geven. Hel wat gasten maken hier gebruik van. Een van de onderwerpen was de verdediging tegen een zwakke twee. Een interessant onderwerp, waar vaak bridgers geen goed antwoord op hebben. Dit moet nu bij iedereen de komende dagen geen probleem meer opleveren.

Demonstratie Sangria maken

De gasten die ondanks de stevige bries op het terras bij het zwembad plaats hadden genomen konden genieten van de sangria die daar gemaakt werd. Deze keer niet met rode wijn maar met prosecco. Echt heerlijk! Om het lichaam fit te houden worden elke dag rek- en stretchoefeningen gehouden, aerobics, maar je kunt ook in de middag sjoelen. Iets wat bij velen herinneringen aan vroeger oproept. Rond het middaguur was de hemel weer helder blauw, alleen hield de wind wel aan.

Excursie besproken

De excursie voor maandag is besproken bij Anton. We gaan met 18 personen een grote privé rondrit over het eiland maken. Ben erg benieuwd hoe dit alles gaat verlopen. Er zijn drie busjes van acht personen geregeld en er gaat een Nederlands sprekende gids mee.

vogelfluitOeps.. de vogelfluit is ..

Wat gebeurt er? Echt drama! Ik laat het vogelfluitje vallen. Gebroken natuurlijk en hij heeft nu geen kop meer. Ik ga natuurlijk morgen meteen een nieuwe halen want we kunnen nog echt niet zonder.

3e comeptitieavond

Na het diner begon de derde competitieavond. We hebben afgesproken dat we tussen de ronden door de drankjes die bij de bar (o.a. bier) vandaan moeten komen opschrijven. Ik ga ze dan halen. Gisteren ben ik aardig wat keertjes heen en weer gelopen. Denk dat zo’n afspraak als deze veel beter is voor iedereen (vooral voor mij natuurlijk). Verder kunnen we de drankjes die niet van de bar hoeven te komen gewoon onbeperkt pakken in de zaal. Vanavond klappen we voor Mia en Ruud, de winnaars van vandaag. Als drie avonden een andere winnaar. Dat gaat nog een hele strijd worden. Naar de uitslag.

Zondag, 28 januari 2018

Vandaag zijn de kamermeisjes en de mensen van het animatieteam vrij. Dat betekent dat we ons eigen bedje op moeten maken. Totaal geen probleem hoor, iedereen weet nog wel hoe dit moet.

Wandelen langs de boulevard en kunstwerken

We zijn na het uitgebreide ontbijt een lange wandeling gaan maken over de boulevard.
Dit is een prachtige promenade, aan de overkant van de winkelstraat. Er loopt ook een prachtig fietspad naast. Je komt er heel veel kunstwerken tegen, die stuk voor stuk het bekijken waard zijn. Het drankje op het terras daarna heb je dan ook echt wel verdiend.

Lazy afternoon

Het is vandaag echt een beetje een tussendag. De zitjes bij het restaurant, die heerlijk uit de wind staan, worden daarom voor langere tijd opgezocht. Lekker lang lunchen in de zon met een drankje is toch ook vakantie? Johan heeft zijn zwembroek weer aangetrokken om te gaan zwemmen. Het water is behoorlijk koud maar aangezien hij iedere week met vrienden op het strand gaat voetballen en dan gezamenlijk de zee in duiken is dit voor hem een peulenschilletje. Petje af hoor!

Diner en 4e competitieavond

Na heerlijk te hebben  geluierd knapten we ons op voor het diner en de 4e zitting. Er zijn een paar afzeggingen, dus het schema is daarop afgestemd.

Gisteren hadden we overigens een bijzondere OW-uitslag op spel 24
De meesten zaten in een 4 harten contract alleen Harrie en zijn partner Mary kwamen in de andere richting in een 3 sans contract.

47bWest opent 1 Kla. , noord zegt 1 sch.,
waarop oost heel 47cbrutaal 2 Kla. biedt. Zuid 2 harten en west 3 sans, pas, pas, pas. Omdat noord natuurlijk geen ruiten start en later door NZ ook geen ruiten wordt gespeeld, wordt dit contract gemaakt. 5 klaver slagen, 3 schoppenslagen en 1 harten.

Verbazing alom natuurlijk na het einde van de avond. Er werd nog lang over dit spel nagesproken.

De winnaars van deze avond werden Willy en Atie met meer dan 70 procent. Dubbel applaus 👏👏 want ook de koffer van Willy is vanmiddag terug bezorgd. Naar de uitslag.

Morgen gaan we een lange tocht maken. We worden om 8.45 uur opgehaald.

Maandag, 29 januari 2018

Rondreis Eiland

rondreisWe zijn vanmorgen met een grote groep om 8.45 uur vertrokken voor een rondreis over het eiland. Drie busjes stonden klaar en de eerste chauffeur, Rita, was onze reisleidster. Rita spreekt Nederlands met een Vlaams accent. Zij is op het eiland geboren, haar moeder is Spaans, haar vader een Belg die haar Nederlands heeft geleerd. Rita rijdt het voorste busje en alles wat zij verteld horen de mensen in de tweede en derde busje ook. Een prachtige uitvinding. Vanuit ons hotel Jandia Golf rijden we in ongeveer 20 minuten naar Costa Calma, “rustige kust” zo luidt de naam van de vakantieplaats. Het is er weelderig groen met een kilometers lang wit strand.

Het langwerpige eiland heeft een oppervlakte van 1.658 km². Daarmee is het na Tenerife het grootste eiland van de Canarische Eilanden. Het aantal inwoners bedraagt circa 108.000.

Bezoek Pajara

Na Costa Calma rijden we richting het westen naar Pajara, de “hoofdstad” van de grootsten en rijkste eilandgemeente. De tweebeukige kerk in het centrum werd eind 17de eeuw gebouwd. Op de hoofdgevel staan in steen gebeitelde zonnen, slangen en poema’s, die volstrekt niet in de christelijke beeldenwereld passen. Het interieur van de kerk is in mystieke duisternis gehuld, blikvanger is het fonkelende gouden barokaltaar.

De westkust is erg ruw en er mag niet gezwommen worden. Er zit een verraderlijke stroming in de zee. Wel wordt er in een rustige baai veel gesurft. Als je naar boven loopt kun je diverse grotten in, maar omdat het vandaag af en toe regende was het pad best glad en hebben we ons er niet aan gewaagd.

Door naar Betancura

We zijn na de koffie verder gereden naar Betancura, de mooiste plaats van Fuertefentura. Zijn naam dankt het dorp aan de conquistador Bethencourt, die in 1405 hier de eerste steen voor de hoofdstad van het eiland legde. De streek hier is erg vruchtbaar, je ziet hier ook het meeste groen. Nu was het rustig, maar in het hoofdseizoen is het aan de winkeltjes en restaurantjes te zien zeer toeristisch. Hierna was het de beurt voor het bezoeken van een klein museum, dit bezoek was zeer de moeite waard. Hier kon je via televisiebeelden zien hoe de eilanden vroeger zijn ontstaan.

Drie exportartikelen

Het eiland heeft drie exportartikelen: geitenkaas, olijfolie en Aloe Vera producten. We hebben zowel een van de geitenfarmen, het bedrijf met kleine olijfbomen als de Aloe Vera plantage bezocht. En zoals gebruikelijk is er door de gasten het een en ander ingeslagen. Vooral de demonstratie van de Aloe Vera planten was verrassend. Niemand wist dat er zoveel vleessappen in de stengels zaten.

Terug in het hotel

95Rond 16.30 uur kwamen we moe maar voldaan bij het hotel aan. Ook de gasten die in het hotel zijn gebleven hebben zich uitstekend vermaakt. Met een kleine clinic door Reint, wat bridgespellen en relaxen in de ligstoelen is de dag ook voor hen voorbij gevlogen.

5e competitieavond met nieuwe fluit

93Zeven tafeltjes konden we toch nog vullen vanavond. Dus weinig afzeggingen. Ik heb een nieuw fluitje gekregen en hoop deze niet te vaak nodig te hebben. Dit keer is het waarschijnlijk een vrouwtje, omdat we allemaal weten dat de mannetjes in de vogelwereld meer kleur hebben. De winnaars zijn vanavond; Marion en Jan met een percentage van 64,58. Naar de uitslag.

Dinsdag, 30 januari 2018

Ochtendje digitaal 🙂

In tegenstelling tot wat het klimaat op Fuerteventura in januari/februari op basis van langjarige weergegevens moet zijn heeft het vanmorgen constant geregend. De temperatuur zakt dan ook meteen, dus het was best frisjes. Gelukkig hebben we dan onze telefoons, I Pads en laptops om de tijd door te brengen. Het lukte sommige gasten ook om een boek eindelijk eens uit te lezen. Wel hopen we dat het morgen een stuk beter zal zijn. Vier gasten gaan dan op jeep safari.

’s Middags brak de zon door

Rond het middaguur werd het toch weer droog en de zon kwam tevoorschijn. Van het busje naar het centrum wordt dan ook weer druk gebruik van gemaakt, shoppen gaat tenslotte nooit vervelen. Het strand liet men even liggen vandaag.

6e competitieavond met dankwoord

99Geen afzeggingen vanavond, dus een volle bak. Reint gaat morgen al naar huis maar niet met lege handen. We hebben een leuke beker met deksel en een pen voor hem gekocht als dank voor de clinics. Met een leuke herinnering aan dit eiland vertrekt hij morgen weer naar Nederland.  Winnaars vanavond zijn Reint en Aaf met een 62,23 procent. Naar de uitslag.

Woensdag, 31 januari 2018

griep1Wat ik niet voor mogelijk had gehouden is toch gebeurd, n.l. ziek worden. Na een paar dagen al met een goede verkoudheid te hebben gelopen heeft de griep echt toegeslagen en zijn we ook goed gaan hoesten. Ook vind mijn keel het slikken niet meer echt leuk. Ben dus toch maar even bij de dokter hier in het hotel langs geweest en heb een hele rits medicijnen gekregen. Iets waar de Spanjaarden om bekend zijn, evenals de hoogte van de rekening hiervan. Niet erg, als het maar helpt.

Jeep Safari

Corry, Amy, Willy en Atie zijn vandaag met een jeep safari mee geweest en zijn zo vriendelijk geweest om een stukje hierover te schrijven, dames bedankt hiervoor!

Tegen 09.00 uur werden we opgehaald door een 4-wheel-drive mini-busje, waarvan het dak open kon. We reden naar een verzamelpunt bij de jachthaven in Morro Jable. Eerst een kwartiertje pauze voor koffie en toiletbezoek want de rest van de morgen is daar geen gelegenheid meer voor. Als de andere busjes er ook zijn krijgen we een korte uitleg van de route. In de haven zwemmen veel vissen waaronder een soort rog van meer dan een meter breed.

Om 10.00 uur gaan we op weg. De weg slingert door een zeer ruig landschap. Op sommige punten kun je de slingers heel goed zien van bovenaf. We stoppen een paar keer om van het uitzicht te genieten en foto’s te maken. Een langere stop zullen we op een mooi strand maken met de resten van een oud kerkhof. In de verte is het donker….. Helaas; binnen 10 minuten gaat het ongelooflijk plenzen. Wij doorweekt, de zittingen vol water en de wegen met heel grote plassen. Een kwartier later staan we op een prachtig stuk strand met veel rotsen en waaien we weer droog na nog een tussenstop op een hoge, steile rotskusten gaan we kijken bij de vuurtoren. Daar botsen twee waterstromen op elkaar.

Ter afsluiting paella

123aTer afsluiting een heerlijke lunch, een wagenwiel grote paella. Heerlijk! Ondanks de regen genoten van spectaculaire vergezichten en van elkaars gezelschap.

Beterschap gewenst Jacqueline

Toen Jan ’s avonds van het bridgen op de kamer terugkwam had hij een enveloppe voor mij gekregen van de gasten. Er zat zelfs een bloemetje op geplakt. Daar zaten diverse A-viertjes in, die allemaal volstonden met goede wensen van de gasten. Zo lief, allemaal hartelijk bedankt hiervoor. Weet zeker dat het helpt.

124Nico en Yteke zijn de winnaars van vanavond met 64.58 procent. Hoop er morgen weer zelf bij te zijn. Evert en Irma gaan morgen naar huis, we wensen ze een goede reis en hopen ze weer eens tegen te mogen komen op een andere reis van Bridgetravelling. Naar de uitslag.

Donderdag, 1 februari 2018

Het gaat al weer wat beter met mij.  Morgen hoop ik er weer volledig bij te zijn. Nogmaals bedankt voor alle goede wensen op jullie briefjes.

Na het ontbijt gaat ieder zijn weegs

Na het ontbijt ging ieder zijn weegs. Er werd gebruik gemaakt van de shuttleservice maar ook van de taxi die hier goedkoop is. De temperatuur ligt onder het gemiddelde van 22 graden wat best een beetje jammer is. Toch probeert iedereen iets te maken van deze dag. Nu maar hopen dat het morgen beter wordt, volgens het weerbericht wel.

Tas bleef achter 😳

Jan heeft vanmiddag Evert en Irma uitgezwaaid en kreeg later een telefoontje dat zij een tas vol spullen waren vergeten. Deze stond zover ze wisten nog buiten en Jan is natuurlijk meteen gaan zoeken. Niets te zien buiten maar binnen stond wel een kletsnatte tas bij de receptie. En ja hoor, dit was de tas met inhoud zoals beschreven. Gelukkig hadden ze zelf wel de paspoorten e.d. en Hans en Lia hebben aangeboden de tas zondag mee naar huis te nemen. Opgelost !!😊😊😊

Een na laatste competitieavond

Jan nam weer de honneurs waar deze avond vanwege de koorts die ik nog steeds had. Morgen ga ik ervan uit voor iedereen weer goed te zorgen. De winnaars zijn wederom Jan en Marion. Morgen de laatste avond die meetelt voor de einduitslag. Zaterdag een inloopmiddag of inloopavond. We wachten even het weer af. Naar de uitslag.

Vrijdag, 2 februari 2018

Struinen in Morro Jable

Na het ontbijt zijn we samen met Jan en Marion naar Morro Jable gegaan.  Heerlijk een taxi genomen en ons af laten zetten bij de haven. In het water zie je enorm grote roggen zwemmen en honderden kleinere vissen. De koffie smaakte heerlijk en na het dorpje een beetje verkend te hebben zijn we voor de lunch weer in hetzelfde restaurantje verzeild geraakt. Hans en Lia kwamen ons ook nog leuk gezelschap houden.

Heerlijk knoflookbrood gegeten en garnaaltjes in de olie en knoflook uit de oven. De Jannen deden zich te goed aan een grote schnitzel en zeetong. Na de lunch zijn we langs de boulevard een stuk terug gelopen. Het laatste stukje namen we weer een taxi maar niet voordat we een heerlijk ijsje hebben gegeten.

Laatste competitieavond

Deze avond bridge wordt de laatste die meetelt voor de vakantiecompetitie.
Morgen nog een inloopmiddag. We beginnen 16.00 uur. Gaan dan iets later eten en daarna maken we de winnaars van deze vakantie bekend.

Morgen gaan Nannie en Rita al naar huis. We gaan ze natuurlijk weer uitzwaaien en wensen ze een veilige en vlugge thuisreis toe. Rita heeft een heel leuk gedicht aan ons opgedragen. Zeer geslaagd en bedankt, ook namens Jan natuurlijk. De groepsfoto is ook al gemaakt en volgt later in dit verslag. Jan en Aaf zijn de winnaars van de laatste avond. Naar de uitslag.

Jandia Golf, Fuerteventura

Het uitzicht op de golfbaan had een extraatje vandaag

136

Zaterdag, 3 februari 2018

Laatste vakantiedag

Vandaag de laatste vakantiedag van de groep. Het weer is ons goed gezind en de stoeltjes in de zon daarom gauw bezet. De laatste inkopen worden in het dorp nog even gedaan en we hebben afgesproken in de namiddag een inloopbridge te houden. We hopen dat het mooie weer de groep niet tegenhoudt aan de laatste zitting mee te doen. Nannie en Rita hebben we uitgezwaaid en tegen 16.00 uur melden zich 20 personen aan voor de  gezellige einddrive.

Prijsuitreiking

Na het diner hebben we rond 20.00 uur alle tafels leuk bij elkaar gezet en de stoelen eromheen. Koffie en thee en natuurlijk de wijn stonden al klaar. Na een leuke anekdote heeft Jan de prijswinnaars bekend gemaakt.

1. Willy en Atie
2. Jan en Marion
3. Nico en Yteke

Dankwoord

Willy wilde ook nog even het woord en heeft ons heel hartelijk bedankt voor alle goede zorgen en begeleiding. Morgen vliegen wij eerder dan de rest van de groep naar huis.
Daarom kunnen wij de gasten niet uitzwaaien maar wij wensen iedereen een heel goede vlucht toe. Het einde zit er op met een leuke en hechte groep! Het weer heeft niet alle dagen meegezeten, te weinig hotelbediening heeft de gemoederen wel eens doen verhitten maar los daarvan hebben we het erg leuk gehad.  Graag zien we u nog eens terug op een van de volgende reizen van Bridgetravelling. Jan en ik hebben het heel erg naar ons zin gehad, wij hopen u ook 🙂 . Naar de uitslag.