Reisverslag Bridgereis Oud en Nieuw Sauerland

29 december 2018 – 2 januari 2019
Alpin Hotel – Schmallenberg

Begeleiding

jan-en-jacqueline-kloosarnold-spinDe wedstrijdbegeleiding is in handen van Jan en Jacqueline Kloos (NBB-gekwalificeerd). Arnold Spin gaat ook mee als wedstrijd-begeleiding (NBB-gekwalificeerd). Hebt u tijdens uw verblijf (andere) wensen, op- of aanmerkingen? Jan, Jacqueline en Arnold doen hun uiterste best u verder te helpen.

We spelen topintegraal in drie lijnen

Het weer

het weer

1Schmallenberg_Sauerland_Ost_214_pk

Aankomst hotel

Afhankelijk van uw aankomsttijd, zaterdag 29 december, staat een lunch (12.00-14.00 uur) of koffie met gebak klaar.

Om 17.45 uur heten we u welkom in de bridgezaal. Tot dan!
Jan, Jacqueline, Arnold

Zaterdag, 29 december 2018

Aankomst

12.30 uur. Onze gasten komen langzaamaan binnendruppelen na een voorspoedige reis zonder file. De lunch staat klaar, een hartelijk welkom zoal meteen bij binnenkomst.

Sauerland Card

49Van het hotel ontvangt u de Sauerland Card waarmee u gratis gebruik kunt maken van het openbaar vervoer.  Meer informatie over de verbindingen is bij de balie van het hotel op te vragen.

Welkom

We worden door Roy, manager van het hotel, gastvrij onthaald en vriendelijk toegesproken. Hij vertelt dat we morgen om 10.30 uur met de bus naar Winterberg gaan op 20 km afstand van het hotel. De kerstmarkt loopt hier tot en met 31 december. Nieuwjaarsdag gaan we ’s morgens met Roy een wandeling maken door een stukje land van de 1000 bergen.

Na Roy heten wij onze gasten welkom en toosten op gezellige dagen. We hebben net als vorig jaar weer een grote groep waaronder veel bekenden van BridgeTravelling. Na het welkom gaan we aan tafel. Het dinerbuffet laat ons goed smaken en de sfeer in de groep is nu al heel gezellig.

1e competitie ballonnen

Vandaag is het Arnold (wedstijdleiding) zijn geboortedag. Hier staan we natuurlijk bij stil en een klein presentje mag hierbij niet ontbreken. De eerste zitting loopt gesmeerd. We spelen topintegraal in drie lijnen. We hebben elke dag een BT-dagprijs. Vandaag gaan Jaap en Dedy met de felbegeerde prijzen er vandoor. Naar de uitslag. Na deze geslaagde eerste dag in het Sauerland nemen we nog een drankje en zoeken dan de kamers op.

Zondag, 30 december 2018

Kerstmarkt Winterberg

20aNa een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt staan we klaar om met de bus te vertrekken naar Winterberg. De kerstmarkt loopt hier tot en met 31 december. Niet alleen staat Winterberg bekend om zijn traditionele kerstmarkt, ook is Winterberg onder Nederlanders een populair skioord vanwege zijn ligging op 3 uur afstand van Utrecht.

We struinen over de markt, bezoeken leuke winkels, drinken een koffie en worden vervolgens ’s middags weer opgehaald met de bus.

Modeltreinbaan

Jan en Arnold bezoeken een een modeltreinbaan in Schmallenberg. Hier rijden 75 treinen computergestuurd zonder dat er een mensenhand aan te pas komt. Daaraan worden nog eens 40 met de hand bestuurde locomotieven toegevoegd.

Gouden Bruidspaar 1wedding-rings-3611277__340

Tijdens het diner wordt stilgestaan bij het Gouden Bruidspaar, Henk en Ann. Naast felicitaties krijgt het paar een leuke kaart, een heerlijke fles wijn én het hotel heeft zelfs een speciaal dessert gemaakt voor dit memorabele moment.

2e competitie

58Na het diner hebben zowel de BT-begeleiding als het hotelpersoneel alles weer netjes klaargezet 🙂 . In drie lijnen wenst men elkaar zoals gebruikelijk een prettig spel. We zijn benieuwd waar vandaag de dagprijzen heen gaan.

Een leuk weetje is dat naast de goede keuken ook de wijn in Alpin Hotel goed staat aangeschreven. Ook onze gasten beoordelen de wijn met een hoog cijfer. Na een gezellige avond wordt bekend gemaakt dat Peter & Anneke Naarding op de 1e plaats zijn geëindigd met maar liefst 74,26%.. wauw, van harte! Naar de uitslag. We nemen nog een afzakkertje in de bar en gaan hierna tevreden naar onze kamers.

Maandag, 31 december 2018

Oudejaarsdag

Langzaamaan – op de laatste dag van het jaar – druppelt iedereen binnen voor het ontbijt. De 31e december voelt altijd een beetje spannend aan. We gaan na het ontbijt nog even een korte wandeling maken. Hierna staat de lunch klaar, vervolgens en vooraf aan het dinerbuffet en viering van de jaarwisseling beginnen we aan de 3e competitieronde.

Wandeling en koffieklets

De groep vertrekt goed aangekleed om 10.30 uur voor de wandeling. De paraplu’s gaan ook mee want het motregent. Het wordt een prachtige wandeling door het schone Sauerland. Na een uurtje, een paar flinke klimmetjes en uitdagende afdalingen komen we weer aan in het hotel en zijn we best een beetje trots op de groep, het “klunen” gaat je tenslotte niet in de koude kleren zitten 😊😊. De thuisblijvers hebben zich ook kostelijk vermaakt met koffieklets en spelletjes. Om 13.30 uur staat de bridgezaal weer klaar voor de 3e competitieronde.

3e competitie laatste dag 2018

71Na de lunch beginnen we aan de derde competitieronde. Iedereen is voelbaar een beetje opgewonden tijdens de uren op weg naar de jaarwisseling. Na een sportieve strijd met veel gezelligheid volgt weer een spannend moment. Wie heeft de dagprijs gewonnen? Vandaag zijn dat Henk & Marianne van Bree met 68,75%. Van harte!! Naar de uitslag.

Dinerbuffet met pracht en praal

De tafels zijn prachtig gedekt en naast elk bord staat een BT-presentje. Een jaarwisseling-pakketje met een spelletje, een sterretje, een “champagne-bonbon”, een toetertje en de toetertjeBT-pen en het BT-viltje. Menig (vervolg)afspraken zijn per slot van rekening op een viltje geschreven. Met het toetertje luiden we om klokslag twaalf uur tezamen met het sterretje het nieuwe jaar in.

Veel sfeer

Het rijkelijke diner is overweldigend. Wat een heerlijks om maar niet te spreken over de desserts. De warme sfeer in de groep geeft veel plezier en heeft het karakter van een grote familie. Ondertussen wordt gewerkt aan het opzetten van de muziek: The Very Best of the Golden Oldies.  De laatste uurtjes van 2018 worden steeds meer spannend. We gaan feest vieren en wachten op het aftellen met natuurlijk een glaasje champagne.

Happy New Year!

91Wat een geweldige avond hier in Alpin Hotel! Een groot feest! De livemuziek maakt dit festijn af, de kers op de taart 🙂 . De foto’s spreken voor zich maar ook de filmpjes laten zien hoe hoe een ieder geniet. Marianne heeft zelfs meezongen. Het aftellen is begonnen en klokslag twaalf uur proosten we met champagne op een goed 2019. Met oliebollen, vuurwerk en ons toetertje gaan we nog even door totdat het tijd is de kamers op te zoeken.

Dinsdag, 1 januari 2019

Frisse start 2019

Na een fantastische oud-en-nieuwviering staat bijna iedereen wat later op. We ontbijten op ons gemak en keuvelen over de jaarwisseling. Voor degenen die een wandeling willen maken staat Roy om 10.30 uur klaar voor een frisse nieuwjaarswandeling. Hierna drinken we lekker glaasje “Gloeiwijn”, lunchen nog wat en spelen ’s middags de laatste competitieronde.

Laatste competitie

De laatste zitting loopt net als de voorgaande dagen als een zonnetje. Ook de drankjes en hapjes staan weer keurig klaar. De strijd om de eerste finaleplaats wordt heel spannend. Nummer 1 en 2 zitten elkaar goed maar sportief op de hielen 🙂 . Vandaag gaan in ieder geval de dagprijzen naar John  & Jeannette Ritchi met 62,38%. Van harte! Naar de uitslag.

Finaleplaatsen

Het verlossende woord  krijgen we snel na de uitslag van de dagzitting. Tussen de nummers 1 en 2 zit een minimaal verschil. Allen van harte!

1. Dorit en Henny Quist: 58,39%
2. Anneke en Peter Naarding: 58,33%
3. Marianne en Henk van Bree: 56,80%

De aanmoedigingsprijs gaat naar Marianne Kooijman-Bernard en Louisa van Ginkel-Gulikers en het paar wat het dichtst bij de 50% is geëindigd krijgt ook een aandenken.

Sluiting bridgereis oud en nieuw

Het diner laat ons weer goed smaken, we weten zeker dat we thuiskomen met een paar pondjes meer gewicht. Hebben we weer een doel zo aan het begin van 2019. Herman vertelt nog een leuk verhaaltje tijdens het diner en verder wordt de avond gevuld met muziek, bridge en met gewoon lekker kletsen.

Dank aan onze gasten en het (keuken)personeel

Graag danken wij onze gasten voor hun bijdrage deze oud en nieuw tot een geweldig succes te maken. U was een leuk groep wat het voor ons als begeleiding gemakkelijk maakt 😉 . Voorts bedanken wij het (keuken)personeel voor de heerlijke gerechten, de vriendelijke bediening en de gastvrijheid. Ook op dit punt ontbrak er niets aan.

Wij hopen u ergens weer te zien tijdens een bridgereis van BridgeTravelling.
Goede reis naar huis!

Alpin Hotel – Schmallenberg

Waar worden de BT-caps en BT-rugzakjes gespot?

cap1Maak een leuke foto van uw dagprijs ergens op een onverwacht plekje. Wie weet gaan we de leukste foto’s publiceren in een special editie. Klik hier.

5 reacties op Reisverslag Bridgereis Oud en Nieuw Sauerland

1. Dorit Quist zegt:

Terug kijkend, een geweldige oud en nieuw bridge reis.
    Jacqueline is een perfecte gastvrouw tijdens de gehele bridge reis. De wedstrijdleiding, Jan met hulp van Arnold is ontspannend, spannend en gezellig. Ook het hotel en het personeel zijn een pluim waard.
    Hier kan Bridge Travelling trots op zijn. Wij, Henny en Dorit hebben genoten en voor ons zijn bridge reizen zoals deze een pareltje en voor herhaling vatbaar. Rest ons nogmaals te zeggen
    Jacqueline en Jan nogmaals bedankt voor jullie inzet
    liefs,
    Henny en Dorit Quist

2. Riet van Santen. zegt:

Helemaal eens met de reactie van Amy Lip. Het was fantastisch👌🌺💝👏♥️💝🍷🛏🦈🐑
    Graag tot ziens!!!!
    Riet van Santen.

3. Amy Lip zegt:

We hebben het weer heel erg gezellig gevonden ! Het voelt bijna als EEN grote familie :zoveel bekende gezichten…. Jan en Jacqueline zijn een gouden koppel en Arnold past er goed bij .
    Jongens, bedankt voor jullie hartelijkheid. Amy Lip

4. Jan en Jacqueline zegt:

Ook willen wij Inge, directeur Bridge Travelling, bedanken voor al het werk wat zij weer heeft verricht om deze reis tot zo’n succes te maken.

5. Jan en Jacqueline zegt:

Het was een fantastische vakantie en bedanken nogmaals al onze gasten voor hun aanwezigheid en hun gezelligeheid. Hopelijk zien wij u op een van de komende reizen dit jaar .